FINSKÁ SAUNA

                 Finská sauna je místností či menším stavením, které se vytápí a slouží k saunování. Saunování ve finské sauně poskytuje uvolnění unavených svalů a díky vyplavování nečistot a endorfinů z těla poskytne úlevu a odpočinek. Pravidelný pobyt v sauně je významným pomocníkem při zvyšování celkové imunity těla.
Důležitou součástí sauny jsou saunová kamna, kterými se místnosti či stavení vytápí na teplotu mezi 60 – 100°C (někdy i více).

                 Saunování má mnohé pozitivní účinky na fyzické i psychické zdraví. Pohoda člověka je podpořena i dřevem obloženým interiérem, který působí uklidňujícím dojmem.

Název „finská sauna“ není náhodný. Moderní sauny se vyvinuly právě ve Finsku. 

FINSKÁ sauna PRO DĚTI
 

                Český nestor saunování Mudr. Antoním Mikolášek tvrdí, že je vhodné vyčkat se saunováním alespoň do 3. měsíců věku dítěte v doprovodu rodiče. Od 2,5 - 3 let jsou děti naprosto vědomě a bezpečně schopny vyjádřit své pocity a tak lépe zvládat horko. Optimální teplota pro saunování dětí je 50 - 60°C plus kombinace suchého a vlhkého vzduchu ( zajištěného speciálními Bio kamny, které nabízejí kompromis mezi finskou a parní saunou).

Výhody saunování:

.               1) Saunování jako metoda prevence
vlivem dlouhodobého a pravidelné ho saunování dochází k poklesu virového
onemocnění dýchadel , jejich lehčímu průběhu a snížení komplikací
               2) Zvyšování imunity
po každém pozitivním termickém podnětu se zvýší hladina imunoglobinů ( protilátek v těle) a zabraňuje vniknutí mikrobů až po dobu 7 mi dnů po saunování =) proto se doporučuje saunovat 1x týdně
               3) Výcvik k návykům zdravého životního stylu
  sebeobsluha:
-svlékání/ oblékání
-osobní hygiena
-dietní a pitný režim (k utišení žízně postačí čistá voda, po saunování se podává ovoce či chleba s lehkou tvarohovou pomazánkou apod).
-morální jednání (děti se setkávají s neobvyklým prostředím =) horko a chlad, jenž se učí postupně zvládat, povzbuzování a motivace ostatních dětí, které například v horku nemohou vydržet).
               4) Zdravý a klidný spánek
děti se při pobytu v sauně přirozeně zklidní a připraví na hluboký spánek.


solná komora
 

                   Solné jeskyně fungují na principu suché inhalace, tedy na dýchání vzduchu plného mikročástic suché soli. Při provozu komory se používá  sůl, která obsahuje i důležité minerály jako například železo, vápník, brom, jód, draslík či hořčík. Interiér je izolován od vnějšího okolí, čímž vzniká zároveň hypoalergenní prostor, vhodný i pro lidi trpící různými alergickými reakcemi. Sůl má navíc antibakteriální účinek, takže ve vašem těle zabíjí mikroby. Solná jeskyně dokáže při 45 minutovém pobytu nahradit zdravotní účinky dvou až třídenního pobytu u moře. Účinky solné jeskyně jsou příznivé pro všechny, bez rozdílu věku - od malých dětí až po seniory.

                     Solná komora pozitivně působí na široké spektrum zdravotních problémů, především:

1) Problémy horních a dolních cest dýchacích ( astma, onemocněn í plic, záněty dutin, respirační alergie, apod.),
2) Kožní onemocnění ( kožní alergie, lupénka, ...),
3) Srdeční a cévní onemocněn í ( vysoký krevní tlak, oběhové poruchy,...),
4) Poruchy nervové ho systému,
5) Poruchy imunity u dětí i dospělých,
6) Posiluje obranyschopnost organizmu a mnoho dalších.

tělocvična



              Nabízíme velmi příjemný, útulný a rodinný prostor tělocvičny pro různé druhy volnočasových aktivit. Tělocvična je vhodná pro pomalé formy cvičení, rehabilitační cvičení, různé kreativní a umělecké činnosti a mnoho dalšího.
.
Kapacita tělocvičny je 10 osob.

Bosonohé chodníčky



           Chození bez bot po nerovném terénu je zdravé, uvolňující, nabíjí energií a radostí. Naše bosá chodidla se rázem stanou zdrojem mnoha poznatků. Začneme vnímat teplotu, vlhkost i proměny terénu, zcela samozřejmě se začneme vyhýbat hmyzu či hlemýžďům, stáváme se součástí přírody. Prostřednictvím našich nohou se tak dostaneme opět do přímého kontaktu se zemí, vrátíme se ke kořenům lidské přirozenosti. Stimulací reflexních bodů na chodidlech aktivujeme imunitu, studené nohy se prohřejí. Mimořádně pozitivní vliv má chůze naboso na prevenci vzniku plochých nohou. Při chůzi bez bot se zapojují správně všechny svaly, které ovlivňují správný vývoj klenby.